Fujifilm GFX 50S – Canavar İle İlk Gezi

Fujifilm ile ilgili dedikodu sitelerinde “Aynasız Orta Format” söylentileri yayılmaya başladığında ” Rahat taşınılabilir orta format sensörlü bir makine acaba dışarıda nasıl olur? ” diye hayal kurmaya başladım 🙂 Ve hayal gerçek oldu 🙂 İki gün boyunca toplam 11 km yürüyerek sokağa indirme şansı bulduğum  GFX50s ile ilgili kullanıcı deneyimlerimi tüm heyecanımla paylaşmak istedim 🙂 Evet hala heyecanlıyım orta format makine ile sokakta fotoğraf çekme şansı buldum 😀 😀

Kısa kısa düşünceler

Normalde dijital orta format fotoğraf makineleri çoğunlukla stüdyolarda kullanılır. boyutları, lens büyüklükleri ve  ağırlıklarıyla daha fazlası düşünülemez. Sensör büyüklükleri sayesinde devasa dinamik aralık performansı, yüksek mega piksel, “yuh” dedirtecek detay ve keskinlik, renk geçişleri ve zenginliği, net alan ve net olmayan alandaki yumuşak geçişler ki buna bağlı olarak 3D Pop-Up etkisi sayesinde Moda, reklam ve tanıtım, stil life (havalı ürün çekimleri :D) Mimari ve Fine Art (Dijital düzenlemeler ile üretilmiş gerçek üstü fotoğraflar diyelim) başlıca kullanıldığı yerlerdi…

%100

Tabi bu -di’li geçmiş zamanda kaldı Fujifilm GFX 50s aynasız bir orta format olmasından dolayı boyutlarının küçüklüğü ve hafifliği sayesinde günümüzdeki Full Frame makinelerle aynı boyutlarda (Bir kısmından daha küçük ve hafif :D) olması kullanım alanlarını daha da zenginleştirmekte… Çok daha güçlü Manzara fotoğrafları, Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı, Strobist ve Gelin/Damat çekimleri gibi dışarıda da son derece rahat kullanılabilir.

Gövde Kullanımı, Ergonomi ve Diğer Konular

Makine kullanımı muhteşem. Hem DSLR hemde Fujifilm kullanıcılarına da hitap edicek şekilde yapılmış. Fujifilm “X” kullanıcıları diyaframlarını lens üzerinden(16-50 ve 50-230 hariç) kontrol etmektedirler. Enstantene ise makine üzerindeki “Enstantane Tekerinden yada DSLR sistemdeki gibi ön ve arka çarklardan… GFX 50s’de ise lenslerinin üzerindeki “C” modu sayesinde gövde üzerindeki çarklarla diyafram kontrol edilebilmekte… Hatta İSO tekerindeki “C” modu da seçildiği zaman sağ elinizle “Enstantane, Diyafram ve İSO” aynı anda ve hızlı bir biçimde bu iki çark ile kontrol etmenizi sağlıyor. Bu sayede makineyi çok hızlı bir biçimde Manuel mod’da kullanabiliyorsunuz. Gerçekten harika bir kullanım deneyimi yaşatıyor.

Ele oturması ve kavrama muhteşem. Eli büyük olan fotoğrafçılar bile muazzam bir rahatlık yaşadıklarını belirtiyorlar. Sizin parçanızmış gibi hareket etmenizi sağlıyor. Tuşlar ve ve netleme kontrol kolu konfor ve kontrolünüzü artırıyor. Sadece gıcık iki tane tuş var. Play ve
silme tuşu ekran çıkıntısı üzerine yerleştirildiği için biraz gıcık olabilirsiniz 🙂

Ekran ve Vizör

Arka ekran 3.2inç ve oldukça iyi kalitede (2.36m), dokunmatik olması ise bayağı kolaylık sağlıyor. En çok fotoğraf izlerken aynı akıllı telefonlar gibi sağa sola sürükleyerek geçiş yapmanızı ve çift tıklayarak fotoğrafı %100 büyütebilme imkanı tanıyor.

Manuel netleme yaparken ise çift tıklayarak görüntüyü dijital olarak büyüterek netlik asistanlığı da yapmakta… X serisi kullanıcıları bu özelliği focus asist tuşuyla yapabiliyorlar bu yüzden tanıdık gelecektir 🙂 Fotoğraf çekimi sırasında dilerseniz AF noktanızı dokunarak ayarlayabildiğiniz gibi yukarı aşağı parmağınızı kaydırdığınız zaman 3D su terazisi, hem ufuk çizginizi hem de bakış açınızı size gösteriyor. İkinci kaydırma hareketi yapıldığında da RGB Histogramınızı canlı bir şekilde görebiliyorsunuz.

Vizör ise dilerseniz gövdeden ayrılabilen bir yapıya sahip. Vizör içi ise çözünürlük (3.69m) lcd ekrandan daha fazla… 🙂 Aksesuar olarak satılan EVF tilt adaptörü ile vizör yukarı sağa sola hareket edebiliyor 🙂

Sensör Yapısı

Boyutları 43,8 X 32,9mm olan bu küçük canavar AA filtre barındırmıyor (: 51.4 Mp 8256 x 6192 çözünürlük ile bu koca sensörlü canavar muhteşem detay ve keskinlik sunması dışında 14 stop civarı geniş bir dinamik aralık veriyor. Bu sayede gölgede yakalanan detaylar inanılmaz… Fotoğraflarda parlak alandan gölgeye geçerken yumuşak ve edepli bir şekilde sonuçlar veriyor. İso performansı ise yine çok başarılı… Normalde orta formatlar da İso 400’ün üzerine pek çıkılmaz. Bu konuda genel olarak başarısızlardır. GFX 50S ile gönül rahatlığıyla 3200’lere kadar çıkıyorsunuz 🙂 İso aralığı 100-12800 aralığında… Bu aralık 50-102400 kadar genişletilebiliyor. 3D pop diye tabir edilen durum ise net alandan net olmayan alana yavaş yavaş, katman katman bir geçiş var. Tabi bu durumu biz küçük sensör kullananlar (m4/3, APSC, FF)  bu kadar güzel yaşamıyoruz 😦

%100

Detaylar inanılmaz,

Eti Burçak 🙂

Havaya saçılan kırıntılar….

Diğer Teknik Detaylar

Saniye de 3 kare seri çekim yapabiliyor, Full HD 29.97p ye çözünürlüğünde video kaydı, Batarya ömrü 400-450 kare civarı, -10 ile +40 C derece kötü hava koşullarına dayanıklı vs vs… Bu taraf beni pek ilgilendirmediği için daha çok fotoğraf çekerken neler yaşayacağım önemli olduğundan aşağıdaki linkten teknik özelliklerine bakabilirsiniz 🙂
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/gfx/fujifilm_gfx_50s/specifications/

Fotoğraf Deneyimi, Sokaklarda Orta Format İle Gezinme 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Bu makine tasarlandığın da sadece stüdyo makinesi değil aynı zaman da dışarı da da fotoğraf çekilmesi için yapılmış. Diğer orta format makinelerde 2-3 adet bulunan AF noktası GFX50S’de 117 yada 425 adette kullanabiliyorsunuz 😀 İso performansınında yüksek olması sayesinde “Al beni dışarıda biraz gezdir” diye gözünüzün içine bakıyor 😀 😀

Netleme sistemi kontrast bazlı çalışmakta… Bu yüzden çok hızlı konularda özellikle spor, kuşçuluk ve benzeri işlerde kullanılabilecek bir alet değil. Fakat sokak fotoğrafçılığında, belgesel ve manzara çekimlerinde yarı yolda bıkacak bir makine de değil. Aksine her çekilen kareyle ağız yavaş yavaş kulaklara değiyor 🙂 Manzara fotoğrafçıları yüksek dinamik aralık ve gölge geçişlerindeki yumuşaklıkla mest olurken, sokak fotoğrafçıları ise (candid çalışanlar hariç 🙂 ) alacakları detay, keskinlik ve doku ile ağızları açık kalacak buna eminim 🙂 Kullanım şekli X-T2 gibi seri ve hızlı değil… Hız benzetmesi yapacak olursam X-T1 gibi diyebilirim. Sakin bir şekilde kadrajı belirleyip fotoğrafınızı rahat bir şekilde çekebiliyorsunuz. Shutter Lag biraz var. Fakat yine X-T1 kadar diyebilirim. Bir iki denemede hemen alışıyorsunuz ve makineye ayak uydura biliyorsunuz. Sonuçta bu makinenin orta format segmentinde olduğu unutulmaması gerekiyor. Elinizde taramalı tüfek değil aksine güçlü bir havan topu 🙂 🙂

Deklanşör Gecikmesine Alışmak Rahat Oldu Örneği 🙂

Yakından bakalım

Tabi en büyük endişem “yüksek mega piksele bağlı olarak da titrek fotoğraflar çeker miyim?” endişesi yaşadım. Fakat ergonomi ve en önemlisi sağlıklı bir perde sistemi sayesinde bu duruma maruz kalmadım 🙂 Elektronik Ön Perde seçeneği sayesinde titreşim daha da azaltılabilmekte… Bu özellik aktif hale getirildiğinde perde tek bir hamle yaparak fotoğrafı kayıt ediyor. Titreşim oluşması da minimize edilmiş oluyor.

Özet:

Ürün fotoğrafları, gelin damat çekimleri, tanıtım ve reklam fotoğrafçılığı, moda, stok, endüstriyel yüksek kaliteli çekimler, mimari  kısacası spor ve kuşçuluk dışında neredeyse tüm fotoğraf dallarında kullanıcılarına üst düzey imaj kalitesi vermekte…  Bu makine için söylenebilecek tek şey… Stüdyo’da tam bir beyefendi, sokakta ise serseri 🙂

Diğer Örnekler…

%100

ve

%100

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s